06 april, 2018

1ste post

Ik loop reeds lang rond aan de KU Leuven. Eerst als kind, nadien als student, dan doctoraatsstudent, postdoc, professor. Gedurende al die jaren kwam ik op vele plaatsen en gebouwen. Gaandeweg geraakte ik meer en meer geïnteresseerd in de geschiedenis van de KU Leuven en zijn patrimonium.

Foto's van de leuke gebouwen en locaties vind je op verschillende plaatsen online, maar ik ben gefascineerd door de kleine hoekjes en kantjes waar iedereen zonder na te denken voorbij loopt. Gedenkplaten, aandenkens, kleine details, ... Soms staan ze verborgen achter meubels of stellingen.

Daarom besloot ik om overal waar ik kom, snel enkele snapshots te nemen met mijn smartphone, en deze foto's "as is" online te plaatsen (dus zonder nabewerkingen). Gewoon voor mijn eigen plezier, en als een ode aan mijn Alma Mater.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten